Tokár Péter

Bemutatkozás


Tokár Péter a 2002-ben alapított TESK csoport ügyvezetője, toborzás-kiválasztási és employer branding szakértő.

 

’96-ban szerzett kiváló minősítéssel diplomát a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán, ahonnan - nyelvtudásának is köszönhetően - egyből egy német tulajdonú villamos alkatrész-forgalmazó cég budapesti képviseletéhez került.

 

2002 végén elérkezettnek látta az időt arra, hogy saját vállalkozásba kezdjen, és megalapította a főként műszaki területre fókuszáló toborzócégét, a TESK-et. A feltörekvő magyar vállalkozókkal történő kapcsolatfelvétellel stabilizálta, illetve növekedésre sarkallta a céget. 2005-ben a TESK mellett társcégként egy osztrák szakmai befektetővel közösen munkaerő-kölcsönző céget is alapított. Mindeközben a TESK a műszaki területek elismert és keresett közvetítő irodájává vált.

 

A TESK folyamatosan bővítette a tevékenységét a munkaerő-közvetítés területén, és 2008-ban, az autóipari válság éveiben nyitott a shared service centerek felé. Az ügyfélkör és árbevétel növekedésével együtt lépett előre a cég a hazai szolgáltatók ranglistáján, 2013-ra a 8. legnagyobb árbevételű közvetítő iroda lett.

 

2012-re új üzletágként indult el a KKV-k számára biztosított kompakt toborzási csomagok szolgáltatási terület, amely azóta is töretlenül fejlődik, évről évre több hazai kis- és középvállalatot segítve a munkaerő megszerzésében.

 

Mára a TESK egy több vállalkozásból álló cégcsoport lett, amely 14 év után is célirányosan a munkaerő megszerzésére fókuszál. Az igazi áttörést a cég számára a 2015-ben piacra bevezetett Prémium Toborzás jelentette (a cégcsoporton belül az ESTO-TESK Munkaerő-közvetítő Kft szolgáltatása), amely eltérően a korábbi, sikerdíjas közvetítési szolgáltatástól, sokkal nagyobb hatékonysággal biztosítja akár nagyobb létszámban is, nehezebb pozíciók betöltését az ügyfelek számára, hiszen ebben a szolgáltatásban megvalósulnak mindazok a toborzásmarketing elemek, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a pozíciók sikeres betöltéséhez (ilyen elemek pl. az employer branding videók, cégbemutató videók, Facebook és LinkedIn kampányok, Google Adwords kampányok, YouTube videók és hirdetések).

 

A TESK alapítója emellett fontosnak tartja a HR-es szakma támogatását azáltal is, hogy a legkorszerűbb toborzási módszerekről saját és külsős rendezvényeken is tart előadásokat. Recruitment Akadémia, Employer branding és más szakmai workshopok adnak keretet ennek a tevékenységnek, amelyeken a legkorszerűbb on-line és marketing ismereteket ötvözi a HR-feladatokkal, és konkrét, használható megoldásokat mutat a résztvevők számára a nehéz pozíciókra történő toborzásokhoz is.

 

Tokár Péter publikált egyebek között az Üzlettársban, a Haszon Magazinban, a Világgazdaságban, Menedzser Magazinban, előadásokat tartott az M2 Karrieriskolájában, a Klubrádióban, az OHE konferencián, a Magyar Elektrotechnikai Egyesület Vándorgyűlésén, a BMF állásbörzén, a Piac és Profit konferenciáján, vezeti a TESK Recruitment Akadémiáját, valamint szerepelt a saját rendezésű TESK Nyitott Ajtón, HR Cafén, illetőleg a KKV Klubbon. Eddig három, HR-es témájú könyvhöz nyújtott tanácsadóként és szerzőként segítséget (Márton-Koczó Ildikó: Lélekprofit c. könyve (Aline kiadó, 2011), Karrierklinika, 12. fejezet (H-Revolúció Kft / Koczó Ildikó), illetve Sztori-profit (Alinea, 2014)).