Az alapvető, a sikeres toborzás lefolytatásához szükséges alapfeltételek összefoglalása.
A négy legfőbb akadályáttekintése, és módszerek, amikkel ezek sikeresen kezelhetők.
A toborzások megfelelő kialakítása: a kihagyott összetevő
A termékorientált marketing halott!
A marketing definíciója
A sikeres toborzások alapfeltételei
Branding, mi is ez, miből áll? Vezetők szerepe.
Employer Brand: sztori és élmény!
+
A 7 főbűn a toborzásban - avagy miben hibázunk szinte mindannyian? (Paul Petrone (LinkedIn influencer) anyaga alapján)
A bérezés kérdése az employer brand megítélésében
A bér kérdése... Értsük meg, hogy ez miért fontos. Értessük meg a vezetőkkel, cégvezetőkkel.
Three Reasons Why Employees Are So Stressed About Money (Written by Robert Kiyosaki | Tuesday, January 24, 2017)
Bérek ma Magyarországon (szemelvények a TESK bértanulmányából)
Példa: operátor, Budapest és Pest Megye. Részletes áttekintés.
A teljes toborzás-kiválasztási folyamat
A teljes toborzás-kiválasztási folyamat áttekintése, lépései (csekklista, amit bármely toborzás során használható)
Toborzási projektek: a toborzási források kialakításának módszere. Hogyan legyen 10, 20 vagy akár ennél is több toborzási forrásunk?
Hirdetések hatékonysága
A toborzás 14 kulcslépése
A folyamat magja
Célcsoport meghatározása
Célcsoportból elérési útvonal
10.45-11.00 kávészünet
Motivációs tényezők az egyes célcsoportokban
Érzelmek, vagy logika?
Motivációs tényezők: szellemi, fizikai
Facebook kampány minták motivációs tényezőkre
Recruitment branding eszközök bemutatása
Recruitment branding: lépések
Tartalmak: címsorok + képek/videók
Az AIDA módszertan (marketing módszertan)
Rossz címsor, jó címsor
Kampányképek
Videók
Csatorna eszköztár: az azonnali eredményt hozó eszközök, a Facebook, Google Adwords, remarketing eszközök, LinkedIn, Karrieroldal. Áttekintés
Ebédszünet
A munkáltatói arculat felépítése, annak elemei
Tegyük meg az első lépéseket a lehetséges munkavállalóink megszólítására, a vállalkozásunk bemutatására!
A legfontosabb arculati eszközök bemutatása:
- Vállalati karrieroldal
- Weboldal keresőoptimalizálás, linképítés, reszponzív oldal
- Google AdWords kampányok a hirdetésekhez
- Céges Facebook oldal, napi posztolások (és kampányok a toborzásokhoz)
- Céges LinkedIn oldal, posztolások (és kampányok a toborzásokhoz)
- Ajánló rendszer kialakítása, ajánlások saját munkavállalóinktól
Az Employer Brand: milyen a cégednél dolgozni?
Employer Brand: az aggályaink...
Tartalom és forma összhangja
Employer brand: a megítélés szempontjai
A legfajsúlyosabb tényező
Hogyan kezeljük a tartalmi hiányosságokat?
Az Employer Branding szakaszai
Employer Branding „csináld magad”, 5 lépésben
Az 5 lépéses „csináld magad”.
Az EVP.
Mire vágynak a legjobbak?
Gyakorlat:
Vállalati EVP meghatározása. Páros gyakorlat.
Tedd vonzóbbá a cégedet 8 lépésben!
Az álláshirdetés-írás 9 parancsolata
Gyakorlat:
Cégpozícionálás elkészítése - legyen vonzó a bemutatkozás, amelynek eredménye, hogy a lehetséges jelöltek kedvez éreznek a jelentkezésre
15.15-15.30 kávészünet
A passzív jelöltek forrásai.
Kapcsolatfelvételi módok a potenciális jelöltekkel.
LinkedIn (7 főbűnből): a jelöltek nagyobb része passzív jelölt!
Lehetséges források
Kapcsolatfelvételi módok
Sikeres szövegek, scriptek a jelöltek megkeresése során.
Az érdeklődés kialakítása
A megkeresés folyamata, lépései
Elutasítás: körülmény vagy kifogás?
Célok, akadályok
5 stratégia a passzív jelöltek elérésére LinkedIn-en
6 jó tanács in-mailekhez
Példák