HR stratégia jellemzői a 21. században
Gazdasági helyzet => munkaerőpiaci helyzet => a szervezeti stratégia hatása a HR stratégiára
Több generáció együtt a munkaerőpiacon és a szervezetben => hogyan hat ez a HR módszertanra?
Toborzás, kiválasztás
Munkaerő kínálat – munkaerő kereslet arányában bekövetkezett változás hatása a toborzási stratégiára
Vonzó munkahellyé válni - toborzási eszközök, a keresési csatornák az Employer Branding építés jegyében
Professzionális interjútechnika: kérdezéstechnika, non-verbális jelek értelmezése, kompetencia alapú interjú technika használata
Döntés: A lehető legjobb jelölt kiválasztásának szempontjai
A fő hangsúly a munkaerő megtartásán
Teljesítmény-menedzsment
Visszajelzésen alapuló kultúra kialakítása: miért fontos a visszajelzés?
A visszajelzés felépítése: hogyan építsük fel a folyamatot oly módon, hogy motiváló és fejlesztő hatású is legyen?
Hogyan érhetjük el azt, hogy a szervezet motivált legyen a teljesítményértékelő rendszer működtetésére?
Karriermenedzsment
Karrier – mit jelent ez a különböző generációk számára?
A képzés, a tehetségek kezelése, a javadalmazás a hosszútávú megtartás szolgálatában – hogyan változik ez napjainkban?
A HR szerepe a változások menedzselésében
A változásokhoz való viszonyulás – érzelmi görbe – hatékony eszközök az egyes szakaszokban
Kommunikációs terv: ki mikor mit kommunikál a változás során?
Kulcsszereplők a változás folyamatában
A Belbin-elmélet háttere, története
A Teszt elemzése
Résztvevők egyéni szerepeinek felmérése
A csoportszerepek megismerése
Csoportalkotás szabályai
Munkahelyi gyakorlat
Hints 'n tips
Vállalati kultúra modellek, vállalati életciklusok
A kulturális környezet és a vállalati viselkedés szinergiája, a vállalati kultúra modelljei
A különböző szervezeti kultúrák megismerése és vizsgálata
A szervezeti különbségek vizsgálata Hall és Hofstede alapján
A kulturális dimenziók vizsgálata a különböző szervezeteknél (időorientáció, egyfelé figyelés, többfelé figyelés képessége stb.)
Vállalati életciklusok Adizes alapján
Felhívni a figyelmet a különböző problémákra, nehézségekre: multikulturális vállalatok HR problémái, eltérő kultúrájú partnerekkel való együttműködés nehézségei, eltérő értékeket, hatalmi távolságot képviselő vállalatok, stb.
Magas teljesítményű csoportok kialakítása és motivációja
A csoportok tipikus jellemzői
A csapatépítés szempontjai és gyakorlati lépései
Tuckman csoportfejlesztési modellje
A csoportdinamika kérdése és fontossága
A szinergia szerepe a csapatműködésben
A Stoner-féle csoportpolarizáció és a Janis-féle csoportgondolkodás
Motivációs elméletek
A csoportközi viszonyok menedzselése és a hatékony tárgyalás
Hatalmi, feladatbeli és kulturális különbségek hatása a csoportok közötti viselkedésre
A csoportok közötti kapcsolatok fejlesztésére irányuló interperszonális technikák
A tárgyalás fontossága és javasolt protokollja a kulturálisan diverzifikált csoportok esetében
Különböző technikák alkalmazása a különböző helyzetekben