Számlázás 2020-ban kis és középvállalkozásoknak - Tematika

Ez a képzés részletesen bemutatja a 2020. július 1-től hatályos legfontosabb számlázási tudnivalókat kis és közép vállalkozások részére.

2020. július 1-től nagy változások elé nézzünk, hiszen minden belföldi adóalany felé kibocsátott számlát jelenteni kell a NAV felé. Ez vonatkozik az alanyi adómentes, katás vállalkozásokra is, vagy olyan vállalkozásokra, amelyek kis értékű vagy fordított áfás számlát bocsátanak ki.

A papír alapú számlázás ugyan nem lesz szabálytalan, de sok adminisztrációval jár, hiszen az áthárított áfa összegétől függően, a számlatömbből kibocsátott számlát 1 vagy 4 naptári napon belül manuálisan kell jelenteni a NAV felé. Épp ezért sokkal észszerűbb számlázóprogramból kibocsátani a számlát.

A képzés részletesen foglalkozik elméleti tudnivalókkal és gyakorlati tennivalókkal, ideértve azt is hogyan kell regisztrálni a NAV onlineszámla rendszerében, hogyan kell létrehozni technikai felhasználót és hogyan lehet használni a NAV ingyenes felhő alapú Online Számlázóját.

Remélem, hogy a képzés mindenkinek valami újat fog mondani, új tudást és új készségeket segít elsajátítani.

 

A képzés tematikája az alábbiak szerint alakul:

  1. Hogyan válasszunk számlázóprogramot? Számlázóprogrammal szemben támasztott követelmények
  2. Mikor milyen bizonylatot kell kibocsátani. Előlegszámla, részszámla, végszámla, helyesbítő számla, sztornó számla, számla közötti különbségek
  3. Mit jelent az online számla adatszolgáltatási kötelezettség és mi változik? Mi változik 2020-ban és 2021-ben?
  4. Onlineszámla.nav.gov.hu és az Online Számlázó.
  5. Milyen adatokat írjunk a számlára? Számla tartalma
  6. Időpontok a számlán. Teljesítés időpontja. Időszakos elszámolás.
  7. Számla korrekciók. Hogyan kell helyesbíteni, illetve sztornózni a számlát?
  8. Adminisztratív tennivalók
  9. Adódigitalizációban rejlő lehetőségek