Tanulás másképp bemutatása

Vezetője Kálmán Márta, mottójuk az alábbi: „megoldjuk a lehetetlent”

Amit a szakmai előmeneteléről fontos tudni:

  • 20+ éve foglalkozik tanácsadással, képzésel, fejlesztéssel
  • 100+ tréningnapot tartott már (gyakran 95% fölötti elégedettséggel)
  • 500+ óra szupervíziót és 300+ óra coachingot tud már maga mögött (egyéni, csoport, team)
  • részt vett szervezetfejlesztési projektekben is (hatékonység növekedés, árbevétel növekedés)
  • 20+ év operatív vezetési tapasztalata van (40-200 fő) mely magában foglalja a folyamatfejlesztést, a motivációs rendszer kialakítását az M&A folyamatok operatív előkészítését

Tipikus problémák, fejlesztési igények, amelyekben segítséget kaphat:

  • Vezető vagyok, és nincs kivel megbeszélnem a nehézségeket, problémákat, vagy akár a napi dolgokat...
    A vezetői magányról sokat írtak már. Nem csak lehetséges, de kritikusan fontos e magány oldása. Egyéni találkozások során más nézőpontot kaphatsz, feltárjuk eddig nem ismert, vagy nem (elég jól) használt ún. belső erőforrásaidat.Jó okkal mondják sikeres vezetők, hogy „minden vezetőnek kell egy coach!” 
  • Tulajdonképpen minden rendben megy, de alig alszom
    Akkor bizony nincs minden rendben. Egyéni találkozókat ajánlok, ahol kiderítjük az okokat, és keresünk megoldást. (Nem orvos helyett, hanem akár mellette.)
  • Kritikus tárgyalásra készülök a közeljövőben, nem szeretnék hibázni!
    Nem ciki segítséget kérni! A „segítséget kérni” keresés a google chrome keresőben 0,56 mp alatt több, mint 7 millió találatot hozott. Az első néhány cím: Miért ilyen nehéz segítséget kérni?; 4 tipp, hogy megtanulj segítséget kérni; Te tudod, hogyan kell hatékonyan segítséget kérni?; Vannak, akik félnek segítséget kérni, mert…” A pszichológiai, szervezeti cikkekben pedig arról írnak, hogy az erős és sikeres emberek tudnak és mernek segítséget kérni. A külső szem, külső nézőpont gyakran (szinte mindig) szárnyakat ad.
  • Úgy érzem, becsapnak a kollégáim.
    Gyakori vezetői dilemma, tehát: nem vagy egyedül! Megkeressük az okot, és megtaláljuk a változtatás módját. Ez valószínűleg egy szervezetfejlesztési folyamat lesz, amelynek az első lépése a diagnózis. Ennek során beszélgetünk, és eldöntjük azt is, milyen egyéb diagnosztikai lépésekre lesz szükség – elemzések, interjúk, folyamatok áttekintése, stb.
  • Jó lenne, ha tudatosabban látnám a dolgokat magam körül.
    Aki ezt gondolja, egy igazi fejlődésre nyitott vezető! Gratulálok! A tudatosság nagyban segíti a jó döntések meghozatalát. Akár egyéni, akár csoportos munkában fejleszthető. Találkozzunk, és az első kötetlen beszélgetésen eldöntjük, hogy hogyan dolgozzunk. (Vagy ha mi úgy érezzük, nem tudunk együtt dolgozni, ajánlok jó szakembereket.)
    A tudatos vezető körül erős, bizalomteli a szervezet. A tudatos vezető jobb döntéseket hoz. A tudatos vezető nem (vagy sokkal kevésbé) fél a változástól.
  • Minden rendben van, de fejlődni szeretnék.
    Így gondokodik, aki a tudatosság útjára lépett. Beszélgessünk kötetlenül, és meglátjuk, hogy hogyn/miben tudok melletted lenni, fejlődésedhez hozzájárulni. Ha megszerzett tapasztalataim, tudásom ehhez nem elég, ajánlani fogol más szakembert.
  • Új vezetőt neveztem ki a csapatból, az a célom, hogy hosszú ideig maradjon, jól teljesítsen
    A saját csapatból kinevezett vezető vezetővé válása az egyik legnehezebb út. Igen gyakori, hogy el is megy a cégtől rövid idő után – vagy, mert rosszul érzi magát az új helyzetben, vagy a kollégák „utálják ki”. A vezetővé válás egy tanulási folyamat. Téged is tudlak segíten abban, hogyan támogathatod a kinevezésen túl az új vezetőt, az új vezető vezetői beilleszkedését is tudom segíteni, és azt is, hogy a csapat elfogadja, és jól fogadja az új helyzetet. Ne feledd, a legdrágább „mulatság” elveszíteni egy jó szakembert (aki a példa szerint ráadásul potenciális vezető), újat keresni, beilleszteni és betanítani a szervezetbe… A fejlesztés költsége ehhez képest elenyésző.
  • Növekszik a cég, jól szeretném kezelni.
    Már a probléma felvetődése is bölcs vezetői hozzáállásra utal. A szervezetek, cégek fejlődésének, növekedésének vannak trvényszerűen bekövetkező krízisei. Minden ilyen krízis „megugrandó” feladatot takar. Az érdekes, hogy ezek a feladatok ritkán oldhatók meg jól tankönyvi modellekből – pont úgy, mint ahogy a gyereknevelés sem igazán működik tanácsadó könyvek alapján.
    Mérjük fel, hol tartotok most, merre szeretnétek haladni, hogy a legcélszerűbb utat válasszuk. Tipikus ilyan helyzet pl. amikor a „mindenki tud mindent a cégben, és elvégzi a következő feladatot” állapotból el kell jutni a strukturált(abb) működés irányába. Vagy amikor az alapító tulajdonos szeretne hátrébb vonulni, de nagyon nehéz a teljes kontrollt kiadnia a kezéből. Ezek a helyzetek persze keveredhetnek is.
    Beszélgessünk, és annak alapján határozzuk meg a teendőket. Ebben a helyzetben szervezetfejlesztés a legvalószínűbb, és kapcsolódhatnak hozzá más feladatok, teendők is.
  • Megreccsentünk a vírustól…
    Mindenkire (majdnem mindenkire) rossz hatással volt a pandémiás helyzet. Készüljünk fel arra, hogy a következő hasonló helyzetben már ne legyen „megreccsenés”. Régi mondás, hogy csak a változás örök. Az újabb, hogy ma még a változás is állandóan változik. Erre a vezetőket, a munkavállalókat, és a szervezeteket is fel lehet készíteni, és érdemes is. Hogy mi a jó megoldás, azt egy diagnózis (az aktuális helyzet felmérése) alapján lehet megállapítani. Lehet vezető- és team fejlesztés, lehet szervezetfejlesztés. A lényeg: diagnózis, ennek alapján beavatkozás, majd a működés stabilizálása. (Jelen esetben a szükséges alkalmazkodókészség stabilizálása.)
  • Nem tudjuk megtartani az ügyfeleinket
    Akkor bizony vagy a termék/szolgáltatás, vagy a kiszolgálás körül van valami probléma. Szükség van ennek megállapítására, majd a fejlesztésre. Lehet, hogy szervezetfejlesztésre, lehet, hogy termékfejlesztésre, lehet, hogy a kiszolgálás (ügyfélszolgálat) fejlesztésére vagy átalakítására lesz szükség. A diagnózisban tudok segíteni, a szervezet- és ügyfélszolgálat fejlesztésben (akár újjáalakításában is) tudok segíteni, a termékfejlesztéshez pedig megkeressük a megfelelő szakembert.
  • Sok a panasz…
    Tapasztalati alapon tudom, hogy „minden panasz ajándék” (Az idézet Arany Ferenc kollégámtól származik.) Ha megkeresel, kialakíthatjuk együtt a panaszkezelés megfelelő módját, rendjét, elérjük azt, hogy Te magad és kollégáid se ódzkodjanak a panaszoktól, és: az esetek jó részében értékesítési lehetőséggé alakítjuk a panaszos helyzeteket.

 

 

Hogyan történik a közös munka folyamata?

Ha szeretne kapcsolatba lépni partnerünkkel, és kedvezményesen igénybe venni szolgáltatásait, írja meg röviden, miben kérné a segítségét és kollégáink továbbítják az Ön által megfogalmazottakat.

 

Vissza a Vállalkozói Akadémia főoldalára >>>