« Blog
Folytatva "A projektmenedzsment 3+1 leggyakoribb hibája 1. rész" írásunkat szeretnénk újabb pontokba megmutatni hol és milyen módon is csúszhatnak el projektjeink!
3. A visszajelzések elmaradása
A projekt tagjainak visszajelzésre van szükségük! Senki sem szeret a sötétben tapogatózni. Mindannyiunknak tudnunk kell, hogy hol állunk.
"Jók vagyunk? Értékelték a véleményünket? Munkánk hozzájárult érdemben a projekthez?"
Állandóan feltesszük mi magunk is ezeket a kérdéseket, így a csapatunk is. Válasz nélkül hagyva ezeket a – néha kimondott, néha kimondatlan – kérdéseket, azok kifejezetten akadályokká válhatnak a csapat kohéziója és termelékenysége szempontjából.
Adjunk tehát folyamatosan visszajelzést mindenre! „Ez a jelentés tökéletes volt, beszéljünk róla!” Külön-külön kis dolgok ezek, de összességében nagy változást jelentenek a csapat számára. Minden kicsi kérdés, amelyet valaki feltesz magának a munkájával, a csapatban betöltött helyével vagy a projekt egészével kapcsolatban, megválaszolatlanul hagyva apró „éket” jelenthet, mely ugyan csak egy apró kis szerkezet, de megakaszthatja a projekt egész folyamatát, mint egy apró kis fadarab, mely megállíthatja egy hatalmas ajtó becsukódását. Meg kell látnunk ezeket a kis ékeket és kezelnünk kell őket, hogy ne a projekt megállítására, hanem annak előrehaladására fordíthassák erejüket!
Hogyan lehet eredményes visszajelzést adni? Mindig pozitív iránymutatással! Ne hagyjuk ki ugyanakkor a problémákat se, még akkor se, ha azok kényelmetlenek. Figyeljünk a dicséret elhangzására a jól elvégzett munka után, de ha szükséges, akkor a kritikára is. Legyünk informatívak, magyarázzuk el, ami szükséges a téma megértéséhez, és adjuk meg a válaszokat arra, amit a projekt tagok tudni akarnak!
+1: Használjuk ki a technika adta, könnyen kezelhető lehetőségeket
Minden projekt a benne résztvevők pontos összehangolásáról, az erőforrásaik rendelkezésre állásáról és azok hatékony, pont a kellő időben és minőségben történő felhasználásáról szól. Ehhez a projekt vezetőjének kell nagyon pontosan koordinálnia a tevékenységeket, továbbá rendszeresen tájékoztatni kell a projekt megrendelőit és egyéb érintettjeit is, hogy ők is támogatást, és ne akadályt jelentsenek a projekt egészére.
Ezen feladatok ellátásában nagyon nagy segítséget ad a megfelelő technika alkalmazása. Kifejezetten kicsi projektek esetében elegendő lehet a kockás füzet, a telefon és az elektronikus levelező rendszer, de nagyon hamar elérkezik az a méret és bonyolultsági fok, amikor az erre készített szoftver „életet” (vagyis nagyon sok időt és pénzt) menthet. Készüljünk fel időben! Nem túl bonyolult az ilyen programok kezelése, és nagyon hatásos benyomást is kelt egy projektmenedzser részéről a megfelelő használata. Klasszikus, és széles körben elterjedt példája ennek az MS Project szoftver, mely a kisebbektől a legnagyobb projektekig könnyű kezelhetőséget és kiváló megjelenítést, adminisztrációs felületet biztosít.
Fentieket tömören összefoglalva:
Amennyiben érdeklik a projektek kezeléséhez és menedzseléséhez kapcsolódó legjobb módszerek és technikák, tekintse meg Projektmenedzsment képzéseink listáját!