« Blog

Hogyan vált a social media az elsődleges toborzási csatornává a vírus ideje alatt?

hrpwr.hu | 2020.08.26.
Akár kampányszintű, akár folyamatos toborzásról beszélünk, a vállalatok a vírus hatására korábbi terveik, valamint a hozzájuk kapcsolódó felületek és kommunikáció újragondolására kényszerültek. Minden személyes kontaktust igénylő megoldást ki kellett húzniuk a terveik közül és új, kreatív, de mégis hatékony módszert kellett keresniük a jelöltek eléréséhez.

Az online toborzás fő kihívásai

Mi lesz, ha nem mehetünk offline eseményre és nem toborozhatunk személyesen?

Folytatjuk online!

A vírus alatt felértékelődött a folyamatos tájékoztatás iránti igény, mind az álláskeresők, mind a munkavállalók oldaláról, ami a cégek részéről átgondolt, következetes és transzparens kommunikációt kívánt, ezért a releváns szervezeti egységek szorosabb együttműködésére volt szükség.

Sokak számára, akik korábban is toboroztak online, könnyebb volt az átállás, míg másoknak, akik eddig nem használták ezeket a csatornákat, meg kellett ismerniük az általuk nyújtott lehetőségeket és be kellett építeniük a toborzási stratégiájukba.

A vírushelyzetre reagálva a cégek és ügynökségek új, vagy korábban nem használt megoldásokban gondolkoztak, ahol a személyes kontaktust elkerülhetik, ezért a kommunikációjukat az online térbe helyezték át. Így születtek olyan megoldások, mint a virtuális állásbörzék, online videókonferencia-alapú események, animált toborzó videók, 360 fokos irodabemutatás, videóinterjú, valamint számtalan szöveges, kép vagy videó alapú tipp HR szakemberektől az online állásinterjúra történő felkészülésről. Mindemellett nőtt a social media hirdetések és a social media karrieroldalak tudatos és célzott használata.

Ebből adódóan a legnagyobb kihívás nem az új módszerek megtalálása és beépítése volt, hanem a releváns jelöltek, a valós célcsoport elérése a megnövekedett reklám és médiazaj mellett.

Egyre többen vették észre, hogy ugyan mennyiségben elérik a jelöltszámot, de minőségben csökken az elérés, ezáltal a felvételt nyert pályázók száma is leredukálódott.

Az évek során az a tendencia alakult ki, hogy a cégek minél nagyobb talent pool-ból merítsenek jelölteket, mára azonban inkább a minőségi jelöltek elérése vált fontossá a mennyiség helyett.

Tudatos tervezés a minőségi jelöltek eléréséhez

Hogyan fogjuk elérni, hogy az ajánlatunkkal a releváns célcsoport találkozzon?

A megoldás az átgondolt tervezésben és terjesztésben rejlik!

A célcsoport eléréséhez olyan online toborzási stratégiát kell kialakítanunk, amiben számukra releváns tartalmakat, eszközöket és csatornákat használunk az üzenetek eljuttatásához, ezért a stratégia kialakításánál fel kell tennünk és meg kell tudnunk válaszolni többek között a következő kérdéseket:

  • Ki a célcsoportunk?
  • Mik a célcsoport igényei?
  • Mi a célcsoport érdeklődési köre?
  • Hogyan és mivel szólítsuk meg őket?
  • Hogyan keltsük fel a figyelmüket?
  • Hol, milyen felületen érjük el őket?
  • Hogyan mérjük a hatékonyságot? Mikor lesz eredményes a kampány? (pl.: hirdetésre kattintás száma, weboldalra történő kattintás, üzenetváltások száma, jelentkezők száma, felvett emberek száma)

A sikert valójában több tényezőből nyerjük, de a végcél mindig a munkaerőfelvétel és a pozíció betöltése.

forrás: hrpwr.hu

 

Tekintse meg a toborzás-kiválasztási folyamatokhoz kapcsolódó képzéseink listáját is!