« Blog
Az online toborzás fő kihívásai
Mi lesz, ha nem mehetünk offline eseményre és nem toborozhatunk személyesen?
Folytatjuk online!
A vírus alatt felértékelődött a folyamatos tájékoztatás iránti igény, mind az álláskeresők, mind a munkavállalók oldaláról, ami a cégek részéről átgondolt, következetes és transzparens kommunikációt kívánt, ezért a releváns szervezeti egységek szorosabb együttműködésére volt szükség.
Sokak számára, akik korábban is toboroztak online, könnyebb volt az átállás, míg másoknak, akik eddig nem használták ezeket a csatornákat, meg kellett ismerniük az általuk nyújtott lehetőségeket és be kellett építeniük a toborzási stratégiájukba.
A vírushelyzetre reagálva a cégek és ügynökségek új, vagy korábban nem használt megoldásokban gondolkoztak, ahol a személyes kontaktust elkerülhetik, ezért a kommunikációjukat az online térbe helyezték át. Így születtek olyan megoldások, mint a virtuális állásbörzék, online videókonferencia-alapú események, animált toborzó videók, 360 fokos irodabemutatás, videóinterjú, valamint számtalan szöveges, kép vagy videó alapú tipp HR szakemberektől az online állásinterjúra történő felkészülésről. Mindemellett nőtt a social media hirdetések és a social media karrieroldalak tudatos és célzott használata.
Ebből adódóan a legnagyobb kihívás nem az új módszerek megtalálása és beépítése volt, hanem a releváns jelöltek, a valós célcsoport elérése a megnövekedett reklám és médiazaj mellett.
Egyre többen vették észre, hogy ugyan mennyiségben elérik a jelöltszámot, de minőségben csökken az elérés, ezáltal a felvételt nyert pályázók száma is leredukálódott.
Az évek során az a tendencia alakult ki, hogy a cégek minél nagyobb talent pool-ból merítsenek jelölteket, mára azonban inkább a minőségi jelöltek elérése vált fontossá a mennyiség helyett.
Tudatos tervezés a minőségi jelöltek eléréséhez
Hogyan fogjuk elérni, hogy az ajánlatunkkal a releváns célcsoport találkozzon?
A megoldás az átgondolt tervezésben és terjesztésben rejlik!
A célcsoport eléréséhez olyan online toborzási stratégiát kell kialakítanunk, amiben számukra releváns tartalmakat, eszközöket és csatornákat használunk az üzenetek eljuttatásához, ezért a stratégia kialakításánál fel kell tennünk és meg kell tudnunk válaszolni többek között a következő kérdéseket:
A sikert valójában több tényezőből nyerjük, de a végcél mindig a munkaerőfelvétel és a pozíció betöltése.
forrás: hrpwr.hu