« Blog

3 egyszerű módszer az emberi kapacitások jobb kihasználására a raktárban

2025.07.02
Olvassa el blogunkat, és ismerje meg tippjeinket a beosztások, pihenőidők és munkafolyamatok optimalizálására.

A raktári hatékonyság egyik kulcsa az emberi erőforrások tudatos tervezése és optimalizálása. Gyakori jelenség, hogy a munkatársak idejük egy részét üresjárattal, várakozással vagy éppen túlterhelten töltik és mindkét eset csökkenti az összteljesítményt. Most pedig 3 gyakorlati tippel segítjük, amelyek azonnal beépíthetők a napi működésbe.

1.       Beosztások optimalizálása

Nem minden nap ugyanolyan! A rendelésállomány, kiszállítási igények és beérkező áruk volumene változó, mégis sok helyen fix beosztásokkal dolgoznak. A műszaktervezés akkor hatékony, ha rugalmasan igazodik az aktuális kapacitásigényhez.

TIP: Használjunk termelési vagy forgalmi előrejelzéseket a heti beosztás megtervezéséhez.

2.      Pihenőidők átgondolt kezelése

A nem megfelelően ütemezett pihenőidők torlódásokat és leállásokat eredményezhetnek – például, ha egyszerre több kolléga hagyja el a munkaállomását. Ugyanakkor a fáradtság és koncentrációhiány is jelentős teljesítménycsökkenést okozhat.

TIP: Osszuk el a pihenőidőket hullámzóan, figyelembe véve a folyamatok csúcsidőszakait és a fizikai megterhelést. A jól szervezett szünet nem kiesett idő, hanem teljesítménynövelő eszköz!

3.      Munkafolyamatok újragondolása

Nem minden feladatot kell mindig ugyanúgy csinálni. A munkafolyamatok időnkénti újra elemzése segíthet kiszűrni a felesleges tevékenységeket.

TIP: Vonjuk be a dolgozókat a folyamatoptimalizálásba! Ők látják legjobban, hol vannak ismétlődő hibák vagy időrabló lépések.

 

Tudatos képzés = fenntartható fejlődés

A fenti módszerek csak akkor működnek hosszú távon, ha a raktárvezetők és kulcsszereplők rendelkeznek az ehhez szükséges szemlélettel és eszköztárral. A Sämling Raktár-menedzsment képzése pontosan ezt nyújtja: gyakorlatorientált megközelítés, azonnal alkalmazható tudás, naprakész tudással.