Blog - #home office

2020 második negyedéve a koronavírus-járvány következtében kialakult válságról, és az azt követő újranyitás kezdetéről szólt – a hazai munkaerőpiacon is. Míg a járványhelyzet mélypontján az álláshirdetések száma drasztikusan csökkent az előző év azonos időszakához képest, később ez a tendencia gyorsan megváltozott. Amint elkezdett hozzászokni a társadalom az új helyzethez, a cégek újra működésbe léptek a toborzás területén is – ez látszik a Profession.hu második negyedéves jelentésének adataiból.
A koronavírus-járvány megmutatta a termelési rendszerek gyenge pontjait, ez pedig biztosan lökést ad számos vállalatnak folyamataik újragondolásához.
A koronavírussal kapcsolatos hírek hallatára egyre többször találkozunk olyan esettel, amikor a munkáltató valamilyen okból úgy dönt, hogy otthoni munkavégzésre kéri, vagy utasítja egyes alkalmazottait. Ebben e cikkünkben szeretnénk megvilágítani, hogy mit jelent a távmunka és ehhez képest az otthoni munkavégzés (divatos elnevezésével a "Home office"). Értelemszerűen a témakör olyan munkakörök esetén értelmezhető, amelyek számítástechnikai eszközök használatát feltételezik (pl. valamilyen irodai munka, szolgáltatás, tanácsadás, stb.).
A Kaspersky friss jelentése szerint négyből három otthonról dolgozó munkavállaló (73%) még semmilyen konkrét kiberbiztonsági útmutatást vagy képzést nem kapott munkaadójától azzal kapcsolatban, hogy miként védheti meg magát a kockázatoktól. Hogy szükség lenne rá, azt jól mutatja, hogy az elmúlt hetekben negyedik dolgozó (27%) kapott a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos adathalász e-mailt. A Kaspersky szerint az ilyen jellegű kockázatok elkerülése érdekében fontos, hogy a szervezetek oktatásban részesítsék dolgozóikat a kiberbiztonság témájában.