Blog

A koronavírus jelentős hatást gyakorol a külföldön munkát végző magánszemélyek utazásaira. A rövidtávú kiküldetések, üzleti utazások száma jelentősen csökkent. A személyes munkavégzés helyett sokan videokonferencia-beszélgetéseket szerveznek. Azonban nem lehet minden szolgáltatást a webes felületek segítségével lebonyolítani. Bizonyos megrendelések elvégzéséhez elengedhetetlen a személyes jelenlét, nem beszélve a hosszabb távra szóló szerződésekről, melyek teljesítése érdekében a dolgozók külföldi munkavégzése elkerülhetetlen.
Az új Tbj. július elsején lépett hatályba, ezzel kapcsolatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) sok kérdést érkezik, a gyakran ismétlődőkre most honlapján igyekszik választ adni hivatal.
A Közbeszerzési Döntőbizottság D.199/12/2020. számú határozatában mind az ajánlatkérővel, mind az ajánlattevővel szemben jelentős összegű bírságot szabott ki a megállapított jogsértéssel és szerződés érvénytelenségével kapcsolatban. A következő cikkünkben összefoglaljuk a jogeset leglényegesebb elemeit, amelyek iránymutatásul szolgálhatnak a hasonló esetek elkerülése érdekében.
Ismerje meg az MFB Krízis Hitel nyújtotta lehetőségeket! A konstrukció vállalkozása segítségére lehet, amennyiben a járványhelyzet okozta károk enyhítésére még nem talált megfelelő módot.
Akár kampányszintű, akár folyamatos toborzásról beszélünk, a vállalatok a vírus hatására korábbi terveik, valamint a hozzájuk kapcsolódó felületek és kommunikáció újragondolására kényszerültek. Minden személyes kontaktust igénylő megoldást ki kellett húzniuk a terveik közül és új, kreatív, de mégis hatékony módszert kellett keresniük a jelöltek eléréséhez.
Anyagköltségként vagy szolgáltatásként kell könyvelni a legyártatott alkatrészt? – kérdezte az Adózóna olvasója. Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt, hagyományos szezonindító vizsgálat következtében a fogyasztóvédelmi hatóság a kalandpályák hat százalékának használatát tiltotta meg ideiglenesen, a feltárt dokumentációs hiányosságok pótlása után ezek újra üzembe állhatnak – derül ki az ITM pénteki közleményéből.
Ismételten munkáltatót bírságolt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság. Az adatvédelmi bírság kiszabására egy volt munkavállaló kérelmére került sor, akinek a közalkalmazotti jogviszonyát felmentéssel szüntette meg a munkáltató. A felek között munkaügyi per van folyamatban, mivel a munkáltató a munkavállaló kérésére nem bocsátotta a rendelkezésére a céges e-mail-rendszeren keresztül folytatott magánjellegű levelezését.
Egy alaposabb pénztárca-takarításnál óhatatlanul is a kezünkbe akad egy-két elfeledett névjegykártya, amik valószínűleg már hosszú ideje ott lapulnak tárcánk mélyén, anélkül, hogy használnánk őket.
A munkaidő-nyilvántartás a munkáltató alapvető kötelezettsége, mellyel összefüggésben számos gyakorlati kérdés felvetődik. A törvény ugyanis a munkaidő-nyilvántartás vonatkozásában általánosan fogalmaz, annak konkrét megvalósítási módja a felügyeleti szerv, illetve a bíróság gyakorlatából derül ki. Ezen kérdések szempontjából jelentősége van a Kúria legutóbbi döntésének (BH 2020.2.52.), melynek részleteit az alábbiakban ismertetjük.
Továbbiak megjelenítése folyamatban...